Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Thursday, October 21, 2010

Samb macam-macam dah jadi...27 Jan 2009

Lepas letak anak kat kg...bleh lah aku concentrate jaga husband. Kami menunggu prosidure yg sepatutnya dilakukan oleh pihak hospital Telok Intan utk merawat kaki husband aku...tunggu punya tunggu punyalah lama. Nk kena g wat CT Scan lah kat ipoh..kena tunggu 2 hari, pahtu nak kena operatenya tak tau pulak bila....maybe seminggu lagi ke...Husband aku pulak asyik kejang jek pulak kaki dia...kesian aku tengok dia...

Last2 kami bincang utk guna insurance prudential yg dia amik masa thn 2004 tu....kami guna medical card tu utk pindah hospital swasta kat ampang. Amik terus Ampang puteri, pasal klu nak pindah GH kt KL takot prosidure dia sama jek mcm kat telok intan ni ha..lambat nak mampos...

Lepas gedebuk gedebak dgn prosedur insurans dan prosedur pindah sepital...dpt ler kami pindah ke ampang puteri...naik ambulan private..punya ler laju...puas hati lah gak dgn servis dia..pasal rega nya pun rm1000 lebih..sampai2 kat ampang puteri, alhamdullillah seme prosidur berjalan cepat. Cuma dok wat jek lama sket sampai 21 hari...ni pasal hoapital swasta mmg suka thn org lelama sbb dia nak claim insurans byk....waduh2 aku dah naik bosan doh dok hospital...makanan dia tak sedap, sbb ala2 cam masakan hotel gitu...sedap lg makanan dkt GH...

Pahtu husband aku ni...dia dah sakit, mcm2 pulak perangai dia buat...kdg2 mcm budak kecik buat peel pun ada. Aku dok menahan sabar jek lah...menahan dan melayan kerenah dia...sampai rs nak bunuh diri pun penah ada...mcm nak tejun bangunan jek...time aku terinsap tu..aku g surau..tenangkan diri, baca quran...

Besar sungguh dugaan Tuhan...dah lah hati aku meronta2 rindu kat aina sofia kat kg....husband lak wat perangai yg menyakitkan hati...tapi dek kerana sayang aku pada dia...aku tabahkan hati ini. Boleh katakan hampir setiap hari aku menangis. Tu belom kisah beraya kat hospital lagi tu....yg patutnya raya tahun 2008 ni adalah giliran raya kat rumah mak bapak aku kat phg...sapa tak sedih...uwwaaaa...cry

Aku cuba ikhlaskan hati aku utk jaga husband..aku pasang niat elok2...aku rs bersyukur sbb aku dapat jaga dia time2 camni...cuma kekadang perangai dia yg byk songeh tu yg buat aku hilang sabar dan keikhlasan aku tu tergugat....Kesengsaraan aku berakhir separuh apabila masuk minggu ketiga doktor membenarkan kami keluar wad...gembiranya aku rs..mcm bebas dpd penjara jek. Cuma separuh lagi kesedihan yg belom pulih sbb aku tak dibenarkan amik aina sofia dpd kg lagi...sbb suami aku perlukan perhatian lagi...utk dia menjadi lebih kuat. 3 minggu dia dok umah kat tjg malim, aku dah start keja.....sekali lagi kesabaran tergugat dgn kerenah dia di rumah pulak....dah ler aku dah start keja...penat2 kat opis...balik rumah ada org buat hal pulak....hari2 lagi aku menangis...

Lepas 3 minggu, br g appointment doktor, then lebih kurang sebulan dia kena pegi fisio pulak 3 kali seminggu. Time ni dia dok umah mak dia kat ampang, cuma ujung minggu jek dia balik tjg malim....tinggal ler aku sorg2 kat tjg malim. Awan gelap belom berarak lagi..aku kesunyian kat rumah terkenang anak dan suami yg jauh di mata...aku hr2 nangis lagi....bila time dia balik tjg malim n nak balik ampang semula..aku rs berat jek nak lepaskan...sedih sgt...

Lepas dlm 1/2 bulan camtu...raya haji br bln 12 2008 tu kami balik phg amik aina sofia yang amat kami rindui....br terubat sket luka di hati ni...then husband masih lagi fisio di ampang sehingga 16/01/2009 br habis fisio...dan dia start keja pada 19/01/2009 kira2 seminggu yg lalu....Baru ler tenang sket hidup aku sekarang....

Tapi tu lah kuasa Tuhan..aku dpt byk pengajaran dpd peristiwa ini, kesabaran, erti kasih sayang sebenar, kesetiaan, menghargai org yg kita sayangi dan tolak ansur.

Untuk aina sofia...mama akan lebih menyayangimu.....kesian anak mama kena tinggal kat kg....mama akan ganti balik seme kasih sayang mama yg hilang dlm masa tu utk aina sofia walaupun nnt aina sofia dah dapat adik...mama takkan abaikan anak mama ni...insyaallah....

No comments:

Post a Comment