Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

Aku Rase Tuhan Maha Adil....8 April 2007

Smlm aku balik Ampang lagi, rumah keluarga belah Shahril. Tiba2 Bang Lang (sepupu Shahril) nak bertunang semlm. Jd jugak dia bertunang setelah 5-6 kali tangguh. Kelam kabut gak aku ngan husband aku, sbb dia ckp last minit. Dah ler hari smlm husband aku ada meeting penting kat Seremban....

Memandangkan Bang Lang ni org kuat ms aku bertunang ngan kawen dgn husband aku, jd tak sedaplah pulak klu majlis bertunang dia kami tak dtg. So aku secara paksa rela kenalah mewakilkan husband aku utk join rombongan meminang tu. Letih gak kena terkontang-kanting sorg2 kat umah keluarga mertua. Mati kutu dibuatnya. Pahtu aku kerana ketereran aku, ceh konon2nyer lah..aku diberi tugasan membuat gubahan buah hantaran n sirih junjungan. Rs lega sket sbb ada lah sumbangan aku kan. Dan rs riak sket sbb ketereran aku diikhtiraf...wakakkakka.

Nasib lah cepat jek aku dpt menyesuaikan diri dgn mak2 sedara2, sepupu2 dan adik2 shahril, dgn cara aku lah. Aku dah dpt masuk dgn mak2 sedara dia. Kdg2 rase mcm menantu kesayangan pun ada gak,,sbb diberi layanan istimewa. Kdg2 baru aku sedar, tindakan d'org yg terlampau campur tgn masa kenduri kawen aku, sbb d'org suka kat aku n husband aku. Mcm kami ni kebanggaan bagi d'org utk ditunjukan pada jiran2 dan kaum keluarga yg lain. Segan n terharu lak aku rs.

Adik2 dia pun bukan main sporting ngan aku...siap k'org boleh landing2 atas katil ramai2 sambil mengumpat. Mesra lah. Lagi mesra dr adik beradik sendiri plak rsnyer. Tuhan itu Maha adil pada manusia2 yg sering menjadi mangsa keadaan macam aku n husband aku...huhu

Satu lagi bukti Tuhan itu Maha Adil ialah....aku rase Tuhan telah membalas perbuatan 2 org manusia yg begitu hipokrit dan bodoh sombong dan telah byk menyakitkan hati aku satu ketika dulu. Yg membuatkan aku rase spt sampah di mata mereka.

Dulu aku pernah jd org tengah di antara 2 insan yg nak bercinta. Yang sorg tu nak kat sorg lagi....tapi yg sorg ni tak nak. Mati2 tak nak. Samp yg sorg ni jd tak betoi kejap lah...sbb kuciwa. Dan turut hipokrit jugak...sbb tak nak ikut nasihat org yg byk pengalaman....kiranya...dh ler bodoh...sombong pulak tu...

Tapi dgn keadilan tuhan,,,akhirnya dua insan ini telah jatuh cinta dan mengikat tali pertunangan. Aku rs nak tergelak besar...sbb klu aku....mesti aku malu giler..dulu tak nak sgt, skrg, apa dah jd????

Tu, masih nak rahsia2 lagi tu. Aku bukan apa...nak tergelak sbb keegoaan, kehipokritan dan kebodoh sombingan d'org tu jek.,,tapi aku nak kata apa...biarlah aku diam2 jek, walau dah tau....perasaan dendam dan tak suka aku....aku pendam dlm2 dlm hati aku.

Aku nak jd org baik...biarlah org buat hati aku robek....tapi aku tak mo berdendam...aku doakan jek korg bahagiaaaa...hingga akhir hayat...dans emoga pengalaman ini menjadi tauladan kita semua....Aminnnn

No comments:

Post a Comment