Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

Habis Patah Tulang Belulang ku......17 May 2006

Aduhhhh...nak berjalan pun cam org baru lepas beranak...habis sakit badan aku sana sini....Erm, mana tak nyer..dibantainyer training siang malam..

Petang aku training valleyball, malam plak turun taek wondo...hyper active ler plak. Hari minggu aku g belasah jogging ngan cycling...bukannyer aku nak kurus sgt...Tapi aku rase tensen, sbb byk masalah.Aku jd resah gelisah, x selera makan, tido tak lena. Aku susah hati, rase macam banyak masalah. So dari situ, bila aku bersukan, aku dapat release tensen. Entah lah...harap aku tak hancurkan diri aku sendiri...sbb lagi tertekan..lagi aku nak sakitkan badan aku sendiri....

Macam2 masalah plak melanda bila dah umur 26 tahun ni...kadang aku sampai rase hilang keyakinan diri dah. Dah putus asa, dah penat...tapi aku tetap sabarkan diri...dugaan Tuhan penug hikmah disebalinyer...Aku beranggapan aku perlu mendekatkan lagi diri aku kepada Tuhan...sbb aku perlu mengadu pada Tuhan meminta belas ihsan nyer....memohon keampunannya...barulah aku rase boleh hadapi masalah2 ni dgn tenang. Aku sbnrnya dah hilang keyakinan pada manusia, mak ayah, kakak, boypren..kawan2 lagi lah.Semua tak leh harap...aku macam tak percaya ada kasih sayang yang tulin kat dunia ni....semua hipokrit..semua ada udang di sebalik mee tom yam. Tapi hidup tetap diteruskan..walaupun kepercayaan semakin hari semakin pudar....hanya kasih sayang Allah yang sejati dan abadi...

Aku juga paling tak suka pada manusia yang suka gunakan manusia lain utk kepentingan diri sendiri. Contoh yg paling senang ialah org nak gunakan aku untuk tackle kawan aku. Baik2 ngan aku sbb nak tackle kawan aku. Apa hal.....aku ni manusia gak, ada perasaan...bukan utk diguna2 kan. Aku mmg lembut hati...tapi jgn lah nak amik kesempatan plak atas kesportingan aku tu. Nak kawan ngan aku...biar ikhlas..sbb aku bila berhubungan dengan manusia lain...aku sentiasa ikhlasss....cume kdg2 tu ada gak jahatnyer....yer lah dunia..pandai2 lah..nak idup beb!!!

No comments:

Post a Comment