Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

Macam-macam Dah Jadi....20 Dec 2008

Aku pregnant lagi....bila aku dapat tau masa bulan 7 2008. Masa tu Aina Sofia baru lebih kurang 5-6 bulan umur dia....terkejut gak...berlaku secara eksiden...tapi dah rezeki...terima aja lah...

Then when i got morning sickness cam biasa samp 3 bulan pregnancy...selalu gaduh dgn husband pasal aku tak larat nak wat keja2 rumah dan melayan aina sofia dan husband pulak rs terabai....aduh..hr gak kami bergaduh, mesti ada jek something slack setiap hari.....

Tiba2 dalam bulan puasa..kami sekeluarga dapat ujian besar, husband terlibat dgn eksiden...20 Ramadhan...dia keja ulang alik daripada Tanjong Malim ke Sungai Buloh setiap hari naik motor..Mula-mula drive kereta..pahtu sebab minyak naik, terpaksa naik motor sbb nak jimat. Then hari tu hari Sabtu dia keja separuh hari...balik keja tu lah dia kena. Dia terlanggar keta yang benti kat emergency lane...tak perasan sbb hr tu panas terik, silau ...tiba2 sedar keta dah depan mata...rempuh aja lah. Akibatnya tulang pinggul kiri dia patah, dan tulang kat pergelangan tangan kiri pun patah. Aku masa tu tengah tunggu dia balik keja dan dah siap packing sbb nak balik ampang...lama aku tunggu dia tak balik2. Ingat dia ada keja urgent nak kena settle so tak leh balik on time. Aku call henset dia tak dpt.Hati dah terdetik risau. Pahtu ada satu no 018 call henset aku, tapi tak angkat. Aku ingat budak melaun yg langgar keta aku last 2 week yg call utk mintak duit ehsan dia....aku biar dan siap off henset lagi.

Tak sangka lak yg call org yg tolong husband aku masa eksiden.Husband aku dah dihantar ke Klinik Tjg Malim. Dan ptg tu no 018 tu naik lagi dlm pukul 5.30 ptg..aku angkat. Terkejut lah dah dia kata husband aku eksiden dan dah dihantar masuk Hospital Slim dah. Aku dgn gelabahnya angkut Aina pegi Sepital Slim, dah tak hirau dah mkn utk bukak poser. Lepas dekat 2 jam tunggu husband aku dlm emmergency room, d'org kata nak hantar dia ke hospital Telok Intan dlm pkl 9.30 mlm. Lagi lah aku gelabah, mcm mana aku nak angkut aina malam2 buta ke telok intan...Lagi sedih bila call kawan2 terapat utk mintak bantuan, d'org seme tader kat tjg malim. Maklum lah hari Sabtu..seme ada program masing2 kan...

Aku call mak mertua, dia setuju dtg jugak mlm tu, tapi lambat sket lah...aku kata dtg rumah aku lah, then pagi2 esok baru sama2 pegi hospital teluk intan...aduh hati aku risau teramat nak lepas husband sorg2 naik ambulace ke Hospital telok Intan.

Keesokan pagi aku dan mertua sama2 ke Hosp telok intan dan satu lagi dugaan buat aku...husband tak bagi aku balik tjg malim, sedangkan aku sehelai sepinggang.Pahtu aku tiba2 terpaksa berpisah dgn aina. Mak mertua bwk aina balik utk dikirimkan ke phg rumah mak aku. Kena letak aina sementara kat situ supaya aku leh concentrate jaga husband.....aduh...sedihnya hati...Bersamb...

No comments:

Post a Comment