Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

KeResAhaN mAsIH bErsArANg..27 April 2008

Setelah balik cuti bersalin, hatiku semakin resah.Resah tentang kehidupan dunia.Kerisauan
tentang suami dan anak.Suami dah tukar tempat keja dekat Sg. Buloh.Dia dah berulang dpd rumah ke Sg Buloh setiap hari, jadi aku tidak lagi keseorangan di rumah.Itu sesuatu yg menggembirakan.Tetapi di sebalik kegembiraan itu, ada pulak masalah lain yang timbul.

Anak aku plak kuat melalak mlm2. Asyik nak bergayut dgn tetek jek. Aku balik keja nak masak,laki aku nak makan pulak. Nak basuh kain, nak gosok baju. Sementera aku wat keja2 tu, husband aku ler take over pegang aina, baby aku. Tapi dia cepat naik angin sebab budak tu asyik melalak jek. Dia pulak penat travel 75 km balik dr tempat keja.Malam2 dia nak tido awal, anak melalak plak tu.

Aku kesian tengok husband aku travel hari2 penat.pahtu aku kesian gak gaji dia habis byk kat jalan.Duit minyak, duit tol. Dia srh aku cari keja kat KL, supaya dekat sikit dia nak g keja. Dan peluang dia nak cari keja lain kat KL pun senang. Aku bukan tak nak. Tapi aku takot dok KL. Rushing, mencabar,kos tinggi. Aku takot lagi teruk dpd dok tjg malim.G satu, aku takot nak tukar tempat keja, nnt dia srh aku buat keja yang aku tak reti buat. Aku ni bukannya terer sgt. Maklum lah, IT ni skopnya luas dan sentiasa berubah2.

Aku tensen n tertekan sekang ni. Hari2 aku balik keja, kena buat keja kat rumah pulak. Pahtu anak melalak, pahtu kena marah lagi dgn husband....aku tensen. Aku rela korbankan perasaan aku. Aku boleh bersabar lagi. Walaupun bila kena marah tu mmg mkn dalam.Aku harus bersabar dan byk2 bertenang. Semoga Allah memperkukuhkan iman ku. Semoga rumahtangga kami tdk goyah. Aku takot sgt...

No comments:

Post a Comment