Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 27, 2010

Denai...

Yeayyy....aku berjaya mentransfer kan blog aku daripada blogdrive ke blogspot....dan hoyeaaa sbb aku rs dah nak mula menulis balik.....tapi aku tengah fikir...adakah aku perlu share blog baru aku ini dgn kengkawan....atau biarlah rahsia......huhu...masalah aku dah tak der siapa di dunia ni yang aku percaya 100%.....tah lahhh..........hemphhhhhh

Aku menulis lagi tentang kehidupan aku yang dah masuk 30 thn...mcm tak percaya jek..dan mmg ramai org kata muka aku tak macam umur 30 thn punnn...

Kini aku dah berjaya bekerja kat KL, seperti yang husbandku mahukan....aku sekarang bekerja di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia. Sebuah Universiti yang mengeluarkan siswazah askar...pegawai tentera lah nama yang lebih sedap.
Memang jauh berbeza UPNM dengan UPSI, dr segi orgnya, suasananya, kerjanya, programming languagenya...semua lah.

Dr segi suasana kerja, aku lagi suka kerja kat UPSI...sbb tak huru hara, teratur dan ada org atasan yg lebih tua sket.
Tapi segi kawan2 pejabat aku suka org2 kat sini kot...sbb d'org lebih open sikit pemikirannya....ni klu org UPSI baca, leh kecik hati nih....(bukan semua org upsi)

Errmmmm......idop aku ni dah byk yg aku lalui....hr tu balik kg aku jumpa org kawan baik aku masa aku sekolah2 dulu. Kalau aku nak ckp nasib aku teruk, teruk lg nasib
d'org kot. Yang seorang tu baru jek bercerai, kena pukul dengan laki dia, barang-barang kemas kena amik dgn laki dia..ishh...dah menjanda anak sorg...
Yang sorg lagi plak, baru kawen, tapi kawen senyap2....nikah jek.Dah lah umur 29 thn kot bari kawen, dah lah dgn lelaki yg dia tak expect pun jadi husband dia.
Duduk lak jauh dari husband n anak....husband n anak dia duk Jenderak Utara, dia pulak duduk kat Lipis sbb kena tukar mengajar kat sapa. Tapi dia bahagia kot.
Cuma cara dia nak kecapi kebahagiaan tu mcm payah jek jalannya....

Aku, masih seperti dulu....sensitip n suka jaga hati org....selalu terasa sendiri...adakah aku ini negative personnn....kadang2 aku pun selalu terkeliru...
Kadang aku rasa seme org jahat....tapi adakah sbb mmg org jahat ke atau aku yg terlalu sensitive dan lurus bendul dan takot nak fight utk hati sendiri...

Hemmpphhh....ntah lahhhh

Aku tak suka perasaan ni......bila perasaan ni dtg mulalah aku fikir mcm nak balik keja kat UPSI semula jek. Tempat yg selesa buat aku. Tempat yg ada kawan2
yang memahami akuuuuuu.....

Hati aku masih tertinggal di UPSI.....

No comments:

Post a Comment