Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

Hoh...#!@$%#^$%&*&(*&*)###&^.......7 Sep 2006

Shocked Kekonpiusan berlaku lagi dalam hidupku...konpius dgn nilai kasih sayang manusia...kepercayaan, keihklasan dan kejujuran manusia2 di sekeliligku....dah tak tau siapa yg boleh dipercayai, mak ayah, boypren, adik beradik, sedara mara, kengkwn...aku dah tak tau nak letak kepercayaan ni pada siapa...aku takot...aku takot kecewa, dikecewakan dan mengecewakan....aku takot percaya pada manusia..aku serik...Sad

Rencah hidup ni mengajar aku macam2, sampai aku jd paranoid...takot nak bukak langkah, ke depan atau mengundur...di mana kdg2 aku rase aku jahat sgt...selfish dan lupa diri...kdg2 aku rase dunia ni ada dua keadaan org...yg klu kita wat baik ngan dia..dia akan khianat kita...tapi klu org tu plak yg wat baik..aku rs aku plak yg amik kesempatan utk wat jahat kat dia.

Kdg2 aku mintak kat Tuhan...ragutlah nyawa aku cepat..sbb aku dah tak sanggup nak mengadap situasi dunia dan manusianyer skrg ni. Aku x mau lagi lama aku hisup..lagi byk aku wat dosa...since klu dah tak ada org yg betoi2 sayang aku...Ya Allah...klu Engkau sayang kan hambaMu ini...Engkau amik lah nyawa aku.........aku rela....

Perkahwinan...aku byk melihat byk keruntuhan di sana...aku takot nak melangkahkan kaki ku ke dunia itu....kenapa jadi begitu??? Mungkin ini adalah ujian Mu utk umat akhir zaman....

Keibubapaan.....di mana kah nilai kasih sayang ibu bapa, klu anak yg bagus disanjungi, anak yg malang diketepikan...walau anak itu sebelom ini pernah bertungkus lumus berkorban diri utk ibu bapa dan adik2 nyer....aku bengong...kenapa jd begitu????

Kawan2, di mana nilai seorg kawan yg menyayangi kawan yg pernah membantu nyer??? bukan mengharap balasan....tapi bukankah itu yg patut seorg kawan dpt dari seorg kawannyer...saling bantu membantu, saling bergantungan antara satu sama lain..... Wink Angry

No comments:

Post a Comment