Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Wednesday, October 13, 2010

DuNiA BaRu...14 Ogos 2007

............aku dah pregnant 3 bulan. Mcm tak percaya jek kan. Mula-mula kami check guna pregnancy test lom ada lagi...masa tu lom cukup lagi sepatutnya tarikh yg aku period. Pahtu bila dah lebih dari tarikh yg sepatutnya aku period kami check lagi sekali...mmg sah aku pregnant....kami berpelukan kegembiraan...rasanya macam saat yg paling bahagia dalam hidup ini.

Tapi pahtu...rupenya barulah tau betapa seksanya s'org ibu yg mengandung...duduk dlm keadaan tak selesa...loya2, sakit sana sini...kena makan..klu tak makan..nnt masuk angin. Aku dua kali terlantai kat katil sbb masuk angin tak makan. Time tu...tak leh bgn....nak bgn jek muntahm muntah dan muntah..seme makanan dah keluar, pahtu nak masukkan makanan atau minuman lain tak boleh...masuk jek kuar balik.

Sampai ada gak terlintas kat hati aku ni menyesal mengandung...wakakakak. Dalam masa yg sama plak..keja tengah melambak dkt opis...boss i plak mc sebulan sbb keguguran..kesian gak dkt dia...and at the same time..tekanan utk aku lah sbb terlampau byk keja.

Aku dah tak boleh masak..loya bila bau minyak yg digoreng, keja rumah tak larat n tak lalu nak buat. Kesian kat husband aku...aku rs cam dah tak leh jd isteri yg perfect. Nasib baik dia jenis paham dan menyokong. Masa aku terlantar sakit tu tak bleh makan..dia yg pulihkan aku...dia yg paksa aku makan, sapu kan minyak angin, pujuk aku bila aku menangis sbb tak tahan sakit, bila malam dia tido sambil peluk aku..supaya aku tak rase sakit sgt n supaya aku tak sejuk dan anagin amsuk perut...aku rs terharu sgt. Masa tu peluk cium daripada kasih sayang seorg suami adalah ubat yg terbaik.

Sekang ni aku dah ok sket..jrg muntah dah...n dah kaut sket nak bergerak...mcm2 lah...ada org kata aku maybe dpt anak perempuan sbb alahan teruk n dr awal lg dah alah...tu lah perasaan aku sebagai ibu mengandung selama 13 minggu ni...Smile

No comments:

Post a Comment