Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Tuesday, October 12, 2010

Ngantuknyer....penat kot....19 Feb 2006..20:32:59 pm

Ngantuk nyer kat opis....rase cam tak leh wat kojer. Tgn bergerak...tapi mata pejam. Penat kot, cuti 2 hari tak rehat sgt. Sabtu g opis...ptg g teman boss g satu tempat tu...malam pi pasar malam pulak. Hari Ahad, pagi-pagi dah turun KL...g umah mak mertua...wakakkaka...

Balik lewat smlm...penat, penat..tak ckp titon....g pekan ah jap amik beskal...leh kuar2kan peluh sket...pahni mesti ada semangat sket nak wat koje.

Argghhh....masalah kemelesetan ekonomi toi lah. Adik2 aku semua belajar kat IPT, tapi semua nyer kuat makan duit. Pengsan lah aku. Kakak aku Ina, boleh tolong sikit-sikit lah. Kak long? Entahlah. Dah teruk, tak kerja, balik kampung bukak kedai kain, tapi kain tak berapa laku. Suami dia pun tak kerja bagus. Kak Ngah? Entah lah jugak. Suami dia kerja asyik tak dapat gaji jek. Dia lak kerja gomen, gaji kecik. Dua2 anak dah tiga. Klu macam ni aku tak yah kawin lah. Aku pun naik takut nak kawin, sbb tengok nasib2 yg menimpa kakak2 aku tu. Kesian betoi......

Adik-adik aku ni lak tak boleh nak jimat2 duit.....aku tak paham betoi lah d'org nih. Aku rase zaman aku belajo dulu tadder lah aku kuat sgt makan duit. Nak mengharap duit mak ayah pun. Dapat loan, terus senyap jek. Sblom dapat loan, kak long aku bagi aku RM50 jek tiap2 bulan....hemphh...entah lahhhh....

Pening kepala aku lah. Kerja lagi banyak nih nak kena pikir. Ni tambah pulak lagi kerja utk hari ICT nih. Kerja yg sedia ada, mmg tak lah byk...tapi memeningkan...sbb baru nak terangkap2 belajar nak buat. Sbb sebelum ni asyik vendor yang buatkan. Bila vendor dah tadder nih, terpaksa maintain sistem nih sendiri lah....kena memerlukan penggunaan otak yg byk nih...dan perhatian yg lebih....

No comments:

Post a Comment