Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Friday, March 11, 2011

Ujian Lagiii............

Dr smlm (09/03/2011)tiba2 hidup jd huru hara...keta rosak(cable clutch putus kot)...jln pg td jam nak mampos....keja byk kena settlekan ptg ni jugak....aduhhh...
tapi kenapa lah berlaku pd hari befday aku (semalam)...rs mcm malang jek nasib ni...huhu....

Masa clutch putus tu...nasib baik jugak dah dekat rumah aku, dah dekat LEP1, area Paragon tu. Nasib baik jugak laki aku dah keja kat KL....klu sebelum ni dia keja kat
Melaka. Tapi tu lah...masa keta aku breakdown tu aku call lah dia suh dia bantu....dia pun suh aku tunggu tepi jalan samp dia balik dr keja...fine aku tunggu...tapi lepas tu bila dia
samp...mood dia macam marah2...bebel2 kat aku mcm aku ni beban sgt sbb bg masalh tu kat dia....kebetulan pulak mlm tu sebenarnya dia ajak aku pi mkn kat steak house
kat area rumah Ikim.

Samp2 kat kedai Steak tu tak habis lagi membebel dia...aduh...muka aku dah samp mcm muka belacan dah...mkn pun dah tak selera dah....siap dia suruh aku g settlekan ke bengkel sendiri lagi..
Aku boleh jek...cuma aku dok rinsing sbb kena bebel, pahtu dok pikir, napa menda ni jd time befday aku...rs mcm malang jek nasib ni.Pahtu ada keja urgent yg aku nak kena submit lak tu pagi
esoknya....aduhhh

Tapi last2 masa on the way balik, air mata aku dah bergenang dalam gelap tu...tiba2 laki aku cakap, "takper lah...abg settlekan kat bengkel esok. Nnt abg g keja naik
motor, aling g jek lah keja...settlekan keja yg nak kena hantar tu...."

Sebenarnya hati aku berat jugak nak suh dia g keja naik motor...takot sejarah hitam berulang kembali. Tapi dah dia ckp camtu...aku pasrah jek lah....sekali lagi air mata aku
bergenang.....lega dalam kerisauan bercampur baur.

Esok pulak, aku g keja, bawak keta husband aku, lagi sekali aku di uji dengan jam yg sangat2 kaw2...dah ler bawak keta laki aku...klu jd apa2...ada aku kena bebel
seminggu nihhh...aduhhh

Malamnya pulak pergi ambik keta kat bengkel....yg aku bengang, laki aku tak habis g membebel..seme serba tak kena...aku bersiap lambat pun kena, padahal akau bersiap lambat
sebab aku settlekan keja2 lain dulu, masak, uruskan anak, kemas rumah, basuh kain, buat susu anak...bukan saja nak lambat...dia bukan nak tolong punn

Pahtu, masa nak bawak keta tu, aku yg bawak keta dia....dia kata aku bawak keta menyakitkan hati dia...padahal aku bawak keta tu hati2 sbb keta dia....klu dia tader sebelah
aku boleh jek...klu dia ada kat sebelah seme serba tak kena....tak tau lah...

Kadang-kadang pulak aku ni rasanya dah cuba buat yang terbaik untuk dia....tapi still dia tak puas hati....langsung tak hargai apa yg aku buat...kdg2 aku mcm
terasa kecik hati sangat2.....

Ya Allah, berikanlah kekuatan pada hamba Mu ini supaya aku dapat melaksanakan tanggungjawab dan kewajipan terhadap suami ku dengan seikhlas hati...aminnn

Anak-anak aku pulak...sejak ayahnya dah duduk kat KL ni, dua2 makin menjadi2 plak perangai, nak manja2, buat hal,nak suruh menda seme susah....ayahnya manjakan
anak2nya...layan jek apa budak tu nak...geram lak aku....kadang klu ayahnya tader...mmg kena ler dgn aku bebudak tu...mengada2....eeeeee....

Tapi walaumacammanapun aku tetap sayang dioranggg....

No comments:

Post a Comment