Think Of Yourself

When u think of yourself...don't think you're perfect
Just think that you will never perfect but always want to get ur'self perfect...




Sunday, March 27, 2011

Treat to my Hometown, Temerloh....

Semalam 27hb March 2011, aku balik Temerloh sebab menghadiri jemputan kenduri adik kepada biras aku, kat Kg Charuk Puting, Temrloh. Aku sekeluarga dan mak mertua dan ayah mertua serta adik ipar dua org Eris dan Dek Nor. Pegi 2 kereta lah.

Ermmmmm..mula-mula g kenduri, pahtu g singgah rumah Chik kat Chenor then pegi balik rumah parents aku kat Jenderak Utara. Semua singgah kejap-kejap jek..sbb bawak mak mertua dengan ayah mertua, takut d'org kureng selesa jek..

Pegi rumah Chik sbb nak hantar produk Gamat. Kita makan Gamat, dia pun sibok nak mkn gamat gak....hihihi...Balik rumah mak pun sebab nak hantar PGPV Gamat tu dan mak mertua nak beli tudung dgn mak aku.

Ermmmm.....hati rasa sayu sebab balik rumah mak sekejap sangat...tak dapat nak tengok muka mak dengan engku lama2. Dah lah aku jarang sangat balik sejak aku dah jadi bini orang. Macam susah sikit, nak balik nak kena tanya suami, nak kena tengok kesesuaian masa suami.Suami pun bukanlah rasa selesa sangat di rumah kita. Mati kutu jek...

Setiap kali aku balik kampung, then nak balik ker umah aku semula...aku sayu sgt tengok muka mak n engku...berapa lama lagi aku boleh tengok muka yang jarang aku dapat tengok ni...setiap kali balik, d'org makin tua dan uzur...risau sgt. Tiap kali bersalam..aku rasa nak peluk d'org, tapi aku segan sebab budaya keluarga aku tak macam tu...so just dapat bersalam aja...dalam hati aku berdoa semoga d'org sentiasa sihat dan Tuhan panjangkan umur mereka.

Satu lagi Chik, sebenarnya kalau ikutkan hati, aku nak jaga chik tu...nak bawak dia tinggal dengan aku...tapi suami macam tak mau jek...ntah lah...aku tak pasti. Pernah juga aku try2 tanya...katanya...biar org terdekat kat sana yg jaga Chik. Aku jd serba salah jugak...sebab Chik yang jaga aku dari aku umur tak sampai setahun hingga ke umur 7 thn...dia yg bg aku sedikit kasih sayang...yg aku susah nak dapat dr mak dan engku..maklumlah adik beradik ramai sgt...samp aku, terpaksa orgl ain yg bela....SEBAB TU AKU PALING PANTANG NAK BG ORG LEN JAGA ANAK2 AKU...SBB AKU TAKOT DEPA TAK DPT CUKUP KASEH SAYANG DR SEORANG IBU KEPADA ANAK...macam aku..

Ntah lah..aku hanya mampu berserahh....

No comments:

Post a Comment